woensdag 19 maart 2014

Hoe Den Haag de pedo’s vertroetelde

Ik vond een artikel uit 2006 wat in mijn optiek een onthutsend beeld geeft over de politieke standpunten, of beter gezegd de verschuiving daarvan, binnen de Nederlandse politiek wanneer het pedofilie of pedoseksualiteit betreft. Waar ik het afkeuren van seks tussen volwassenen en minderjarigen een vanzelfsprekendheid vind, blijkt dit in de politieke geschiedenis van ons kikkerlandje niet zo vanzelfsprekend te zijn geweest. Met stomheid geslagen, keer op keer, wanneer ik me meer in dit onderwerp verdiep. Toegegeven, het is mijn gebrek aan historische kennis op dit vlak, maar het is nooit te laat om dit in te halen. Gezien de importantie van het onderwerp, kan ik het niet laten dit bijzondere artikel met jullie te delen, ben benieuwd wat jullie ervan zeggen...

Het originele artikel is hier te vinden op de website van De Groene Amsterdammer.
Bij het fiasco van de pnvd
Hoe Den Haag de pedo’s vertroetelde
 
Consensus anno 2006: de gemankeerde ‘pedopartij’ is afschuwelijk. Maar dat zijn krokodillentranen. Pedoseks werd lange tijd wettelijk gedoogd. Het speelkwartier voor pedofielen is pas in 2002 wettelijk afgeblazen.
                           
door Willem Pekelder
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten